"Minister För En Dag" - Skoj, men Veggi-Bagel - Ingen Hit...

Bra dag idag. Får jag bara klart min APU-rapport också så kan jag dö lycklig sen... Eller okej, riktigt sååå bra kanske inte dagen har varit men i alla fall. Hade en grymt chill morgon på hemmaplan. Hittade kläder som jag faktiskt ville ha på mig fast min favvo-jacka var helt nerstänkt tack vare cyckelturen till Klinten igår. Den som uppfann stänkskärmar förtjänar inte att kalla sig smart! Ville faktiskt ta en outfit-bild t o m men det blev väl aldrig av.

Vi (klassen) skulle alltså på en aktivitet på Armémuséet som hette "Minister för en dag" men först hade vi lite picknick framför kanonerna utanför.



"Minister för en dag" gick ut på att vi delades in i grupper på 3 - 4 pers som tillsammans var ett land. Jag, Lollo, Oskar och Emma var landet "Cindro". I varje land fanns en statsminister, en utrikesminister (jag) och en finansminister. Man fick veta lite om landet man tillhörde (de va alltså påhittade), antal invånare, problem i landet osv. Sen var det bara att styra och ställa efter behag.

Vi försöktre jobba på vår miljömedvetenhet och därför bygga vatten, våg och vindkraftverk men vi behövde lite ekonomiskt stöd från landet Estigi. De va tyvärr ganska svårflörtade och ville inte bestämma sig snabbare för att jag påminde dem om att det var dem det blåste mot om vårt kärnkraftverk kolapsade... Plötsligt vid ett s k "Regionsråd" förklarade diktaturen Bati krig mot Amaso som just hittat en massa olja. Vi hade alierat oss med Bati men höll på att planera hur vi skulle dra oss ur överenskommelsen som bäst när vi plötsligt fick veta att spelet va slut. Det va nästan lite snopet vi som ville förbättra vår image genom att istället aliera oss med oljerika Amaso och på så sätt bli kompisar med Estigi... Hmpf! Det fattiga landet Dometo sket vi i...



Vår statsminister Louie, Görna Havsregionen & diktatorn Bati Bati's höger och vänsterhand
P.S. Layouten fuckar sig i det här inlägget - Ha överseende!


På vägen hem köpte jag en vegetarisk bagelEspressohouse vid T-centralens tunnelbaneuppgång. Gör inte det! Eller okej, den är sjyst men då är ändå creamcheese bageln mkt godare och den är dessutom också vegetariksk. Den vegetariska va torr och grönsakerna slajmiga. Anledningen til att jag valde den var för att jag inte provat den förut och för att den lät matigare. Det skulle ju ändå föreställa middag... Jaja nu vet ni det.

Nu blir det kvällis - Dags att ta igen min IG-middag (och jag har inte skrivit fel. Det ska stå IG och inte GI)
Fåglarna Älskar Bakom Molnen - Why Don't We?
Love

Kommentarer
Postat av: Lina

haha, det där gjorde vi i ettan. Innan man fattade vad det gick ut på var det ju rätt snurrigt. Inte var det jättekul men lite annorlunda i alla fall.

Såg du den söta soptunnan? "Detta är ingen soptunna, det ser bara ut som en :-)"

Alltså var det ingen soptunna och de hade satt en lapp på för att förtydliga det :P

2009-05-07 @ 14:20:47
URL: http://pottfrilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0