FIK 40.0 VIKTIGT! - Café Nova, Luna-Gallerian, Södertälje & Seriöst, Läs Min Dröm!

Yesss... FIK nr. 40! Viktigt, viktigt. Det knepiga är att om jag inte missminner (säger man så?) så har jag skrivit om Nova förut, det är bara det att jag inte hittar det inlägget i arkivet och då vet jag ju inte vilket nr det är och det får helt enkelt bli ett nytt.

Slutade halv tolv idag. Det va skönt. Tänkte plugga svenska men visste att det skulle gå obra om jag inte var tillräckligt utvilad så såg det som smartast at ta en tupplur först och vid tre ungefär kom Emelie och frågade om jag hade lust att hänka in till Tälje och plugga psykologi inför provet på torsdag men henne och Hannski-Pannski. Jag var på!

Men innan fik diskusionen så måste jag berätta om stördaste drömmen jag hade där på eftermiddan:

Det började med att jag var med och transporterade en killing till Skansen. Alla tyckte jag var duktig som gjort det och jag blev typ anställd. Det fanns sjukt mkt getter där på Skansen och de hade t o m en dam i sin hage där en av getterna låg på botten för att den tyckte det va skönt. Jag chillade runt på Skansen ett tag och mötte några kompisar uppe på en klippa. Då kom en kille som jag kände igen men inte kunde placera och han kramade om mig som att han kände mig och sa att "jag förstår, de flesta känner igen mig..." Kom på att det va programledaren från "Myror i brallan" och han va fett divig och pussade på mig och höll på samtidigt som det kändes som han skulle putta ner mig från klippan.

Sen var jag på väg hem i jour-bussen med Barbro och det va helt plötsligt vinter. I en backe stannade vi och jag började åka på mina skor som var som pjäxor. Jag blev omkörd av Gurra på blades och även Viktor dök upp på skidor. I en backe tog jag på mig Gurras blades och åkte ner för backen, förbi My och ett gäng me tjejer i tvåan, väjade för en bil och åkte in i vallen på sidan av vägen. De kom springade till mig och trodde jag låg och grät men jag låg och asgarvade! Sen skulle jag gå upp med skidorna till Gurra igen och det va ungefär där Emelie kom in och väckte mig...

... Men annars är jag normal!


Fiket då. Eftersmo jag tror att jag skrivit om det tidigare och det redan blivit ett långt inlägg så tar jag det inte nu men i stora drag så är det grymt prisvärt, skön miljö att pluga i, najs musik, estet-aktigt och det har goda grejer.


Blev en salami/ brie-macksing och Saltå-juice till (den är eko och görs i Järna så inte alls långt härifrån) till middag och kaffe och som ni ser chokladboll till efterrätt.


Pluggandet tycker jag gick förhållandevis bra. Det vi hann gå igenom sitter i alla fall som en smeck nu och resten kommer det också...

Nu ska jag kila.
Bring the flowers while I'm still alive...
Crames


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0