Sthlm Fashion Market For The Win!

Okej, igår var en väldigt bra dag.

Housen var inställd men vi använde tiden att jobba på de koreografier vi lärt oss so far. Ottos lektion gick bra. Vi putsade bara hans koreografi hela lektionen. Efter en supersnabb turk-dusch pös jag sen till stan, träffade Jenny och vi drog till Gamla Tryckeriet i Alvik för att gå på Sthlm Fashion Market, ett typ modeevent/ outlet/ modemässa... Sort of!

Eftersom jag skitit fullständigt i att man var tvungen att va 18 och förbokat billjett iaf så kostade det bara 65 kr för mig och Jenny ist för 120... Och (antagligen) eftersom klockan bara va typ fem så kollade de inte heller leg. YEZ!

Det var mindre glammigt än jag trott men det va också grymt mkt billigare också... Trodde det skulle varit "rea" och sen att kläderna i alla fall skulle va svindyra. Visst en hel del va men de hade mellan 20 - 90 % på hur mkt som helst. Det var superkul att se vad som kommit ut nu till hösten från de som man kanske mest ser på bild och inte tar själv på. Det var en massa av de som är påväg uppåt som Noir et Blanc, Patouf, Slowmotion m m.

En liten mode show lyckades vi också tima in. Kommer inte ihåg va gruppen hette men det var en dansgrupp som körde vouging på catwalken i typ vintage-plagg.


Mkt coola var de... De kunde sin thing så att säga. Två av dem va t o m killar och jag har seriöst aldrig sett nån gå så kaxigt i högklackat. Eloge!

Hittade ett tryck jag genast kände igan hos märket Slowmotion. Kände igen det från när klassen var på Nordiska Muséet och kollade på utställning om Fair Fashion. Det fanns en underbar sjal med trycket men den skulle tagit det sista jag gått med på att föra över från mitt sparkonto så efter ett extra varv i lokalen bestämde jag mig för denna kasse som även var den jag hade starkast minne av från utställningen. Denna dag för 100 riksdaler istället för 300. Helt OK!


Helt underbar! Ska lägga ut hela texten nån gång. Den är bäst!

Måste dra nu. Päron, Wille och jag ska till Gamla Stan och fika... Hade btw supertrevligt igår kväll hos Backe med Jenny och Fiia som sedan sov här.

Why rush
Live life in slowmotion
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0