FIK 50.0 - Svarta Lådan, Skrapan

Jo men visst, bättre sent än aldrig så nu ska jag till att skriva om fiket Svarta Lådan i SkrapanGötgatan. Till att börja med vill jag bara höja Skrapan till skyarna och uppmana folk att ta en titt där nästa gång det vankas shopping. Tycker de har riktigt sköna affärer med bl a många mindre märken som borde få ta mer plats. Dessutom har de nu och Vintage Market varje helg och där tänker jag hänga mer kan jag säga. Hittade en svart liten klänning för 40 kr där förra helgen.

Men till fiket då, det var dags för mig och mamma att äta lunch och mamma föreslog hederliga Gunnarssons men eftersom jag hade  fått veta att Lotta jobbade på Svarta Lådan i Skrapan så var jag sugen på att prova där. Det va lite udda koncept. De har jättehälsoprofil så man väljer kohydrater, protein och sallad för sig och kombinerar rätter som man vill ha dem. Jag och mamma blev väl lite confused och va inte så inne på mat så det blev varsin macka och latte. Jag körde på en med halloumi och det va smarrig. Latte-slatten sköljde vi mer med två små kakor av typ solrosfrön, linfrön, russin osv.

Det var smarrigt alltihop men eftersom jag och mamma är lite av ett par livsnjutare så tycker vi kanske att ska man fika så ska man fika och då kommer nyttigheten lite mer i andra hand.


Tog inga bilder men catchar stilen lite med ett utklipp från hemsidan. Tillägger bara att det var väldigt färgglatt inrett och det gillar vi...

 
For the win!

Så där då. Nu känner jag mig nöjd för det här var helt klart ett fik värt att skriva om. I övrigt: Det är fredag så pigg som jag är var jag upp till frullen men har ingen första lektion idag så börjar om ett tag så ska ta och göra mig i ordning lite mer nu. Följer kanske upp nånting mer till helgen.

Livet är väldigt intressant
So live it all the way...
So long


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0