FIK 56.0 & 57.0 - Blå Porten, Djurgården & Abrahamsbergs Café, Abrahamsberg, you bet...

Produktiva dagar!

Igår va en lysande dag. Brörjade med en ledig förmiddag då jag skrev rent en historiauppgift, fick idrotten till att göra klart och lämna in min projektrapport och åkte in till stan på eftermiddagen. Vi gick med klassen på utställningen "Modemakt - 300 år av mode"Nordiska Muséet. Älskar Nordiskas modeutställningar! Så jäkla bra!

Efter kilade jag lite längre ut på Djurgården och träffade mamma och fikade med henne på Blå Porten. En restaurang/café som består av en stor innegård med stora parasoll och snirkliga utemöbler. De har riktiga rätter, fräscha saker, men det blev en salami/briemacka för mig och latte. Jättemysigt! När mamma gick satt jag kvar i skuggan under ett parasoll och skrev en krönika som blev helt okej. När klockan blivit en del och utegården kryllade av livsnjutande, rosédrickande Östermalms-panshis-gäng hörde Sulan av sig och var på G hem. Så jag rullade ut till Abrahamsberg, fick lite omelett, sen så försåg vi oss med varsitt glas vin och intog pluggpositioner.

Denna dag började alltså med en kaffe och köttbullemacka från Abrahams Café på väg in till statsvandring med historian på Söder. Soft och nu på eftermiddagen blev i alla fall en naturuppgift gjord och nu ska jag väl sätta igång med min kära bildanalys. Pjuu full fräs!


Jag och Sulan körde lite klassisk balett på stationen på väg tbx till skolan... Vackert



Gårdagen: Blå Porten och plugg hos Sulan...


My satt mest och var snygg...


Jag i min älsklingströja som mamma hade med sig till fiket eftersom jag glömt den hemma i helgen och mina ekologiska Veja-sneakers...


Yesbox, nu har jag roat min färdigt. Visar min grymma bild som jag ska analysera sen.

Good bye, my darlings!
Hold your own, know your name
Peace


Kommentarer
Postat av: sulan

damn vad brun min hand ser ut när jag gör "första positionen" haha..

2010-05-20 @ 12:23:42
URL: http://sulann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0