Doin' Stränkan...

Hello DUDES! Kollar igenom bloggen min och ser fortfarande inlägg från Fjällbacka på första sidan... Jag menar det va ju tuuusen år sen jag va där! De borde inte finnas med där längre med tanke på att jag faktiskt gjort massa skoj värt att dokumentera sen jag kom hem.

Idag är jag i alla fall hemkommen från Strängnäs. Det har varit Strängnäs Markna'n - Happening of the year! Yeah! Jag är en dålig dokumentatör så jag saknar blidbevis på mycket av vad som skett detta dygn men det här är vad jag varit med om:

* Marknanden med stort M! Chokladbolls-stånd all over, tillfälligt tivoli, människor som lurade på folk tre korvar för 100 kr.

* Natchotallrik på ... Åh, vad hette det nu då... Aja, ett fik som jag inte borde glömt namnet på. Det skulle varit Stränkans bästa men den saknade ju för tusan guacamole!

* Jag, Amanda och Sulan har varit först - FÖRST - på UB! The place to be at night om du tillhör Stränkans yngre krog-liga.

* Jag har sovit i Sulans vattensäng och kan säga att jag är glad att jag förstått innebörden av måttlig alkohol-konsumtion med tanke på att det annars hade resulterat i en ordentlig sjösjuka.

* Jag har ätit god skinka till frukost.

* Jag och Sulan har fortsatt med en second breakfast på Café Trägår'n - En natcho-tallrik. Med guacamole den här gången.

* Vi har fortsatt med en kopp kaffe och kaka på Trägår'n med Hanna och en snabb förbi-titt av Amanda.

* Eftersom vi mått oförskämt bra hela dagen så va vi tydligen tvugna att gör någonting åt det. Det gjorde vi genom att, innan jag skulle sätta mig på tåget hemmåt, ta två turer i attraktionen Extreme på lilla tivolit.

* Till sist men inte minst så har jag lärt mig att man inte ska åka åkattraktioner på ett tivoli dagen efter.




Trägår'n


Natchotallrik...


Mina nya assnygga Adidas! En sliten Sulan...


Korv-Hanna...




...

Med det tackar jag för mig, tar en dusch, går o lägger mig och laddar för en vecka med en hel del work.

Good night, sleep tight
Don't let the the bed-bugs bite
But if they do...
Hit'em with a shoe

Peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0