A Part Time Lover And A Fulltime Friend

Hello

Livet har fortsatt här i lilla Åre. Inte haft så mkt att säga. Idag köpte jag en take away-latte och avnjöt den utomhus innan jobbet. Jon Ohlsson Invitational var i helgen. Avslutades av practically spoken hela byn på Timmer igår. Han hade förbeställt bara 150 skumpaflarrer. De sålde för närmare en halv miljon. Själv najsade man på nya smultronstället Parkvillan, bjöd och bjöds på gröna små shotar.

Finally är påsken över. Idag drog väl de sista firande. Kom till jobbet, ståendes i dörren mkt fundersam över att ingen svarar i telefonen som ringer knallar jag in, svarar, upptäcker att det inte en kotte är på cafét, funderar på om jag missat nånting ordentligt och försöker samtidigt ta in att nån Tobias vill att sjuton pers med ett inställt tåg ska komma och fika och ta det på faktura. Och det är början. De andra kommer och snart står det nästan uppdruckna Zingo-flaskor lite här och var. Zingo avslöjar dig, tar du en var det inte en lugn och mysig hemmakväll igår. Och det fortsätter. Cheescaken, pannkakorna, räkorna är slut. Pajerna, bollarna, brownien, focacciorna, mackorna, morotskakan sinar och snart är det så man fnissar inombords. Men som alla dar har även denna ett slut då vi låser dörrarna, städar upp det organiserade kaoset och går hem och kolapsar i en mer horisontell position för ett litet slag.

Idag är sista Måndagsklubben och jag ligger här utslagen och går inte dit även fast det varit favvoklubben hela vintern. Men! Fem dagar av de senaste sju, najs kväll igår och säsongens P-fest imorn känns som alldeles lagom med motivation för att inte ha tagit sig längre än till ICA next door och tillbaka ikväll.

Liggandes här har min kamera tittat fram och jag har upptäckt att av minneskortet att döma så har jag ändå haft med kameran lite mer att jag trodde. Hittade lite nice bilder från Anna & Ylvas place så tänkte att jag hottar till dem och bjuder. Enjoy.













Peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0